Jdi na obsah Jdi na menu
 


Obrazek

 

Mým prvním vlastním autem byla aerovka. Z venku vypadala jako normální cililink, ale měla velice zvláštní motor, byl to jeden z asi 25 vyrobených kusů. Na ní jsem se vyučil praktickému řemeslu autolakýrníka a ještě řadě dalších. O té aerovce se jmožná eště časem více rozepíšu. Jak bude čas, rozepíši se snad více také i o mém dalším vlastním autě, o  sportovní Mazdě, kterou mám dodnes. Mezi tím jsem používal i další auta. Dříve to bylo občas vypůjčení auta rodičů, kterým byl polský fiat. Tohle vypůjčování se ale nebešlo většinou bez podezřívání od rodičů a následné kontrole auta a absolvování dalších nepříjemných poznámek, proto to bylo jen velice zřídka. Určitý čas jsem používal auto mé přítelkyně, se kterou jsem nějaký čas kamarádil a nějaký čas jsme bydleli a žili spolu, myslím její a má rodina. Ona vlastnila úplně novou Hondu Civic.

Obrazek  Má současná Mazda byla vyrobená v roce 1993. Byla po nějaké
  bouračce a byla z bazaru. Koupil jsem ji v roce 1996 s vědomím, že je
  to momentálně plechová jeskyně, kterou budu postupně, jak budou
  peníze, přeměňovat opět v auto. Postupem let se mi to i docela
  povedlo a je z Mazdy dnes spolehlivé a pěkné auto, které splňuje mé 
  představy o autě. I o tom se třeba časem rozepíši více. Teď bych
  alespoň rád pro představu alespoň zveřejnil seznam, co jsem 
  postupem času  vše na autě vyměnil, udělal či nechal udělat. Tedy
  od  roku 1996 do 2007.


 

  • nová obě přední světla
  • nová všechna kola F1 Fondmetal
  • nové pneumatiky
  • nový výfuk
  • nový akumulátor
  • sportovní pružiny (na předek byly však vráceny zpět originál)
  • nové všechny brzdové kotouče Brembo
  • nové všechny brzdové destičky
  • nové přední sportovní kotouče Zimermmann a nové destičky (výměna za Bremba)
  • dodatečná montáž klimatizace
  • instalace poloautomatického ovládání klimy
  • nové rádio s kazetovým přehrávačem
  • nová 2p repra do dveří
  • nová repra zadní
  • nové rádio s MP3, CD přehrávačem a DO ze zadních sedaček
  • nová 3p repra do dveří (výměna za 2p)
  • instalace soobwoferu pod sedačku
  • nové klínové řemeny
  • nové ozubené řemeny rozvodů
  • přetěsnění obou hlav
  • výměna frikčních pružin vačkových hřídelů
  • nové iridiové svíčky
  • výměna zadní lavice
  • oprava lízátka
  • zadní zástěrky
  • pískování VIN na všechna okna
  • nové všechny tři stěrače
  • dodatečná montáž zadního couvacího asistenta
  • výměna volantu s nábou
  • výměna držadla ruční brzdy
  • instalace GPS čidla
  • lepení plastu kolem zadního okna
  • dodatečná montáž třetího brzdového světla
  • nový celý lak (originál metaliza Z1)
  • nové ložisko v LP kole
  • nové ložisko v horním uchycení předních tlumičů
  • diagnostika motoru
  • diagnostika tlumičů
  • pravidelné emise a STK
  • seřízení předních světel
  • výměna předních žárovek za cool blue 80/100W
  • metal sluneční clona na přední okno
  • potahy předních sedaček
  • nový vzduchový filtr
  • výměna všech provozních kapalin
  • bezpečnostní matice kol
  • oprava hydraulických vzpěr zadního okna
  • oprava zadního plata
  • nátěr všech brzdičů
  • výměna nádržky s čerpadlem na zadní ostřikovač
  • doplnění dvěma zásuvkami palubní sítě pro chladící box
  • oprava čalounění šíbru, tapecírunku stropu a pravých dveří, oprava dvířek schránky řidiče a schránky spolujezdce, výměna loketní opěrky
  • kovové pedály
  • nejprve gumové, nyní textilnmí značkové koberečky
  • pravidelná výměna oleje v motoru (MAGNATEC 5W30)
  • Japonský subwoofer B-55P BM BOSCHMANN
  • ciferníky budíků vyměněny za plazmové napájené inverterem
  • nové servo pravých dveří
  • dvoucestný autoalarm s nejvyšším stupněm ochrany, integrovaným pagerem a dálkovým startem motoru MAGICAR M100AS
  • bixenonová světla místo halogenů
  • LED žárovky v parkovačkách
  • navigace Garmin 765T
 

Náhledy fotografií ze složky Mazda